سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که ما را دوست بدارد، در روز قیامت همراه ماخواهد بود. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 13

قال رسول الله (ص) :  الجنه تحت اقدام الامهات     «میزان الاحکمه»

به بهانه روز مقدس مادر

                              نقش مادر در تربیت فرزند

                                                         فرزند یا حاصل وجود مادر

کلمه  ام  که در قرآن و روایات  به طور فراوان ذکر شده ، به معنای ریشه و سرچشمه است ، و به خاطر این که کودک حداقل  شش ماه و حداکثر نه ماه در رحم زن است ، و با تمام  قوا جسم و روح خود را از مایه های وجود زن میگیرد ، و به طور دائم از کارگاه جسم و اعصاب و جان زن تغذیه می کند ، از وجود او نسبت به کودک تعبیر  به ام شده است .

در حقیقت مادر اصل ریشه و سرچشمه وجود کودک است و کودک ،انعکاسی از واقعیات جسمی و روحی مادر ، و میوه ای از آن شجره مبارکه است همه ما می دانیم که اقامت نطفه در صلب پدر ، بسیار اندک ، ولی در رحم مادر نزدیک به دویست و هفتاد روز مهمان است .

روی این حساب تمام یا اغلب گیرندگی و اثر پذیری او از مادر است ، و به همین علت حسابی که اسلام برای مادر باز کرده برای غیر او باز نکرده است .

آثار وجودی مادر از جسم و روان ، در وجود کودک ظهور می کند و طفل در اکثر اطوار و برنامه ها ی حیاتش خوداگاه ، یا ناخوداگاه بر طینت مادر می طند.

دختر قبل از اینکه ازدواج کند باید توجه داشته باشدف یا به او توجه بدهند که مادر فرداست ، و مادر فردا باید از امروز در غذا در رفت آمد ها و معاشرت ، برخورد ، تربیت ، ادبی و ایمان دقت کند ،، تا موجد و مولد نسلی پاک و سالم و با ارزش و مودب به ادب باشد.

 

 


 نوشته شده توسط حکیمی فر در دوشنبه 87/4/3 و ساعت 7:21 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مادر واژه بی پایان عشق
مادر واژه بی پایان عشق
مادر واژه بی پایان
سلام بچه ها ادرس من عوض شد

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا